0544-662888
רשימת שירותינו המקצועיים

ליטוגרפיות והדפסים לעשירים בלבד!

חשבתם שליטוגרפיות זה "אמנות לעניים"?

 בשוק האמנות הישראלית ( כן זה ממש שוק, בדיוק כמו שוק מחנה יהודה), אני שומע לעתים קרובות מדי משפטים ואמירות כגון:

 

 

♦ ליטוגרפיה? מה פתאום לקנות ליטוגרפיה.

♦ מי קונה בכלל היום "ליטו", אין להן ערך.

♦ ואיך אני אדע שזה אמיתי? ולא סתם פוסטר.

♦ אני קונה רק ציורים מקוריים, ורצוי שמן על קנווס.

אני אישית, תמיד אעדיף רפרודוקציה ("שעתוק" בעברית) איכותית שהנושא, הצבעים, הרעיון והקומפוזיציה מדברים אלי, על מקור שאינו כזה.

אז יש לי כמה נתונים מפתיעים למקטרגים נגד השיעתוקים.

ב 20 לאפריל השנה נערכה מכירה פומבית רגילה של בית המכירות הידוע דויאל ניו יורק (Doyele) אחד מבתי המכירות הותיקים והגדולים בארה"ב, (רק לשם השוואה הוא עורך כ 40 מכירות פומביות משמעתיות בשנה, זה פי 10-20 יותר מאשר בתי המכירות הגדולים בארץ.) במכירה זו הושגו מחירים גבוהים מהמצופה לגבי רוב היצירות הגרפיות ( ליטוגרפיות, תחריטים, תצריבים, מונופרינטס וכו'). והנה מספר דוגמאות:

1.     ליטוגרפיה צבעונית של צ'רלס סורליאר –"חליל הקסם", יצירה שבוצעה על פי ציור של מרק שאגאל ( כן אפילו לא ליטו מקורי של שאגאל עצמו!!!) נמכרה במחיר מטורף של 43,750 $. מעניין לציין שזהו העותק ה-125 מתוך סידרה של 200 עותקים!

*אגב אין חשיבות מבחינת המחיר, איזה מספר זה מתוך הסדרה, אלא מה גודל הסדרה   עצמה. בדרך כלל, ככול שהסדרה גדולה יותר הערך יורד, ו 200 עותקים זה לא מעט!

2.     פורטרט עצמי של הנרי מטיס ,ליטוגרפיה קטנה, 10.8*24.4 ס"מ,  2/5, היצירה במצב פיזי לא טוב, צבע אחד, נמכרה ב: 13,750 $ !!!

3.     תצריב ותחריט של רמברנט מ 1656, "עקדת יצחק", יצירה קטנה- 16*13 ס"מ, במצב לא מיטבי בלשון המעטה, נמכרה בסכום של 40,625 $!

והנה נתונים על אמנים שאינם ברמת המוכרות כמו הקודמים.

1.     ליטוגרפיה צבעונית משנת 1982, של רוברט מוטרבל -Robert Motherwell, נמכרה ב 10,625 $ !

          2.    ליטוגרפיה בצבע אחד, של צ'ק קלוסה- Chuck Close        , מ 1981, נמכרה ב 8,125 $

3.      ליטו צבעוני של ג'ואן מיטצ'ל- Joan Mitchell, מ 1987, נמכרה ב 5,938 $.

וזה רק מספר קטן מתוך מאות פריטים שנמכרו במכירה הנ"ל. אם המחירים הלו נראים  לכם הזויים, אתם מוזמנים לבקר באתר בית המכירות הנ"ל ולבדוק -http://www.doylenewyork.com/asp/pastsales.asp 

אז מה המסקנה ? תפרגנו לעצמכם את מה שאתם אוהבים ונסו לפעמים להתעלם מיועצי  אחיתופל למיניהם. במיוחד אם מטרת הרכישה הינה לשימושכם האישי, להנאתכם ולא למטרות מסחר.


 


חזרה למאמרים וכתבות

טרוי - בניית אתרים