0544-662888
רשימת שירותינו המקצועיים

Marouflage -מורואופלאג'

במקור המילה הצרפתית שהתייחסה להדבקה של קנבס או ציור על קנבס על גבי קיר, טכניקה בת כ 500 שנה.

טכניקת שימור בשם זה שאנו משתמשים, מתייחסת לשיטת שימור שפותחה בשנות התשעים ב CCI(המכון הלאומי הקנדי לשימור – אחד המוסדות המובילים בעולם בתחום שימור ושיקום אמנות).

הטכניקה הייחודית הזאת מיועדת לעזור לציורים שנפגעו קשה*, ובעזרת טכניקה זו מייצבים אותם ומאיטים מאוד את תהליך הבלייה שלהן.

*בדרך כלל ציורים על גבי קנבס (בד) שהבד עצמו התחמצן, או מתפורר עקב חשיפה ממושכת ללחות או מים, או ה"ג'סו" לא מצליח יותר לשמש כחומר מגשר ביין הבד לציור עצמו עוברים תהליך של "לינינג" שנקרה גם  "רה-ליינינג", כלומר התקנה על גבי קנבס (ליינן) חדש.

התפיסה של CCI היתה: שאם הציור נפגע מאוד, והוא בסכנה ממשית או בתהליך של התפוררות, נפילות או התרוממות צבע נרחבות, יש לתת לו את סיכויי ההישרדות הגדולים ביותר. וזה מורואופלאג' אכן עושה.

על ידי התקנה של הציור עצמו על גבי לוחות צלולוזה מיוצבות בשרפים אקריליים, ובזמן התהליך הזה, החדרת שרפים מייצבים, דרך הצד האחורי של הציור, לשכבות הציור, מונעים בדרך כלל  תנועת התפשטות והתכווצות של הקנבס עקב שינויים בלחות היחסית - RH, וכן את התנועה הגמישה האופיינית לציורים ע"ג קנבס שבמצב בעייתי מגבירה את היפרדות שכבות הצבע מהיסוד או מהקנבס.

בסיום התהליך הזה הציור עם הלוח מצלולוזה מודבק ע"ג לוח Gator מיוחד, לוח אינרטי, שאינו מושפע מלחות, חרקים או זיהום אוויר.

שאר תהליכי השימור/שיקום הם רגילים, וכוללים בדרך כלל: תיעוד, טסטים, ייצוב ראשוני, איחוי קרעים, מילוי טקסטוראלי,  in painting, ציפוי מגן.


חזרה למאמרים וכתבות

טרוי - בניית אתרים