0544-662888
רשימת שירותינו המקצועיים

מילון מונחים


א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ש ת הגדרות לרמות או מידת הנזק לציורים  מונחים באנגלית שבינתיים אין להם תרגום

ש

שכבות הצבע הסמוכות לשריטה.

שלפוחית Blister: (לרוב זה שלפוחיות) פגם אשר גורם להתרוממות של צבע, ועקב כך היפרדות שכבות צבע משכבת היסוד. נראה כמו בועה או בועות על פני הציור. לרוב נגרם עקב חשיפה לחום גבוהה (מעל 80 מעלות C) למשל מתאורה נקודתית, שריפה והשארת התמונה ברכב סגור (כמו תינוק).

שקע DENT: סימן לחץ מחזית הציור שאינו חודר את הבד.

שחיקה - Abrasions: איבוד המדיה (בד"כ זה הצבע) ולעיתים גם שכבת  היסוד שנגרם עקב שפשוף או גירוד.

שינויי צבע - DISCOLORATION: כל שינוי בגוונים המקוריים של הציור, לעתים עקב דהייה, או עקב ראקציה בין הצבעים למזהמים באוויר (air pollution).

 שינויים בגוונים Discoloration: כל שינוי (דהייה, התקהות, מעבר לצבע אחר) לעיתים בצורה לא אחידה, משנה את האופי של היצירה ממה שנקבע ע"י הצייר/ת.

שחיקה ממסגרת: כאשר המסגרת נוגעת ביצירה ,(וזה בדרך כלל באזור שפת המסגרת rabbit), עלולה להיווצר שחיקה משמעותית באזור המגע. גם החומציות של העץ יכולה לגרום נזק באזור המגע ואף נרחב יותר.

שחיקה ממסגרת מתיחה: כאשר מסגרת המתיחה אינה בנויה נכון או בד הציור לא מתוח בצורה נכונה יוצרו סימנים שמאוד מפריעים ויזואלית, בשפה הפנימית של מסגרת המתיחה.

שכבת יסוד - Ground- gesso: משמש לחיבור נכון בין התשתית (בד, עץ, קרטון) לשכבת הצבע, תכונתו המיוחדת היא לספוג את השמן או המדיום הספציפי, במידה הנכונה כך שייווצר חיבור טוב. כל מדיה צריכה את היסוד הייחודי שלו. אסור ששכבת היסוד תהיה לא מתאימה וכתוצעה מכך תהיה סופגת מדי, ובכך עלולה להחליש את הצבע עצמו.

שריטות – SCRATCHES: פגיעה בפני הציור (לפעמים השריטה עמוקה כל כך שגם פוגעת בשכבות הבאות) נגרמת בדרך כלל מחפץ חד ויכולה גם לגרום להיחלשות 



תגיות

אקוורלציור שמןהדפסיםטיפול בציורמסגור מוזאוניעובשציור אקריליציור קרוערסטורציהשיקום תמונהטיפול באמנותתחזוקה של אמנותתיקון ציורתיקון תמונהרסטורציה של ציורשיקום ציוררסטוראציהתמונת שמן


טרוי - בניית אתרים