0544-662888
רשימת שירותינו המקצועיים

מילון מונחים


א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ש ת הגדרות לרמות או מידת הנזק לציורים  מונחים באנגלית שבינתיים אין להם תרגום

ס

סידוק מהתייבשות Drying crackle  : בדרך כלל רשת של סדקים עדינים שנגרמת לעיתים עקב הלחץ הפנימי שנוצר בשכבות הצבע בזמן ה"התיבשות" של הצבע (למעשה הצבע אינו מתייבש אלה "מתפלמר" – השמן סופח אטומי חמצן והופך לפולימר בעל תכונות ייחודיות).

סידוק - Drying cracks: בדומה למונח הקודם, אך מדובר בסדקים משמעותיים שאופייניים   לציורי שמן "בוגרים". סדקים אלה מופיעים לעיתים בחלק משכבות הצבע ולעיתים עוברים דרך כל שכבות הציור.

סדקים של גיל Aging Cracks: סדקים שנוצרים עקב תנאים אקלימיים לא נכונים, סיבות מכניות, שמתפתחים לאורך תקופה, הסדקים עוברים בדרך כלל דרך שכבות הצבע ולעיתים גם דרך שכבת היסוד. הסדקים יוצרים לעיתים מבנה אופייני לסוג התשתית. ניתן להבדיל בין ציור ע"ג קנבס, עץ או קרטון לפי הסדקים. עד רמה מסוימת המשמרים לא מתערבים לסוג זה של סדקים, ומתייחסים אליהם כחלק אופייני של היצירה.

 כאשר יש הפרעה ויזואלית קשה, שוקלים לעיתים התערבות רסטורטיבית.

סידוק - "CRAZING": זהו סדוק עדין וצפוף שגורם לשכבות העליונות בציור (בד"כ ציפוי המגן) להיראות כמו עם אובך – מין הילה חלבית.

סידוק (רגיל) - CRACKING אופייני לציורי שמן "בוגרים", כל עוד אין תופעה של התרוממות בקצוות או במרכז ועובי הסדקים לא גורם להפרעה ויזואלית מרחוק – לא מתערבים.

סידוק עקב מכה  Impact crackle: מכה מחפץ כהה גורמת לסידוק רדיאלי אופייני. האזור הופך לרגיש יותר וצריך השגחה תקופתית מיוחדת או התערבות מייצבת.

סימני מתיחה: נזק לקנבס ולציור עצמו ,עקב מתיחת יתר או מתיחה לא אחידה ו/או פגם במסגרת המתיחה.

סימני מסגרת מתיחה: כאשר בד הציור אינו מתוח בצורה נאותה , והציור "מדולדל" יש סכנה שייווצרו סדקים עמוקים ואף עיוות לאורך האזורים בהם הציור נוגע בצד הפנימי של מסגרת המתיחה. 



תגיות

ציור שמןציור אקריליציור קרוערסטורציהשיקום תמונהתיקון ציורתיקון תמונהרסטורציה של ציורשיקום ציוררסטוראציהתמונת שמן


טרוי - בניית אתרים