0544-662888
רשימת שירותינו המקצועיים

מילון מונחים


א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ש ת הגדרות לרמות או מידת הנזק לציורים  מונחים באנגלית שבינתיים אין להם תרגום

מ

מילוי Fill: מילוי חוסרים של צבע ו/או חומר יסוד (gesso) של הציור.

מורופלאג' Marouflage : טכניקה נוספת לייצוב וטיפול בקנבס שנחלש או מתפורר, ומומלץ בעיקר ליצירות שיש להם ערך רגשי ולא מסחרי. בתהליך זה, מתקינים את היצירה ע"ג לוח צלולוזה מיוצב עם שרפים אקרילים,באזרת מכבש ואקום, שמתאים את עצמו לפני השטח (וקח נמנע הנזק ל"אימפסטו" של הציור), לאחר מכן הציור עם התשתית החדשה מותקנים ע"ג לוח "גאטור", שזה לוח סינטטי קל משקל אך יציב בתנאי האקלים השונים. טיפול זה מקטין בצורה משמעותית את חזרתן של נפילות צבע השונות.   בהיבט השימורי היא עדיפה בהרבה על "ליינינג" אך אינה אהודה על סוחרי אמנות, בגלל שלא רואים יותר את גב הציור מאחור.

מדיום Medium: חומר המקשר את הפיגמנטים ונותן לצבעים את התכונות הייחודיות שלהן, כמו למשל :  שמן פשתן, וארניש, חלמון ביצה, מים, שעווה ועוד.

מסגרת מתיחה ללא מותחנים - Strainer (ללא מפתחות), אלה  מסגרות של חובבים, שחסרונן העיקרי הינו שאין אפשרות לכוון את רמת מתיחת הציור כאשר הציור משתחרר עם השנים. 

מפתחות מתיחה: משולשים או טרפזים  קטנים שמוכנסים בפינות מסגרות מתיחה על מנת לאפשר את מתיחת הציור במידה והציור משתחרר.

מקשר – binder : החומר (המדיום)  שמחבר בין חלקיקי הפיגמנט ביחד על מנת ליצור את צבע עצמו, כמו שמן פישתן, שמן פרג, אקריליק ועוד.

מתיחה: ציור על קנבס אמור להיות מתוח במידה הנכונה על גבי מסגרת מתיחה, מתיחה גדולה מדי עלולה לקרוע את הקנבס או ליצור סדקים משמעותיים בציור עצמו. מתיחה חלשה מדי, תשאיר את הבד רפוי, מצב שיגרום בעתיד לנזקים משמעותיים לציור עצמו - נפילות צבע ושבירת הצבע לאורך גבולות מסגרת המתיחה וכו'.



תגיות

מסגור משמרציור אקריליציור קרוערסטורציהשיקום תמונהתיקון ציורתיקון תמונהרסטורציה של ציורשיקום ציורתמונת שמן


טרוי - בניית אתרים