רשימת שירותינו המקצועיים

הבלוג שלי

מה אתה מבלבל אותי עם אתיקה, אני רוצה שהציור יראה ישן!


 אך אצלנו במוזאון (בלובר), המוזאון המשובח ביותר בעולם, הציורים צריכים להיראות נקיים ומלאי אור, הראו אותם חשופים ופתוחים."
המשמר האירי הבכיר, ג'ים מולין, כתב גם הוא לאחרונה  על אותו הנושא: "האימפרסיוניסטים הצרפתים שינו את טעמנו באמנות לתמיד, עד אותה העת, הציירים הכהו את תמונותיהם בכוונה, מתוך חיקוי של Old Masters,  אך הציורים של Old masters, היו למעשה מלאי אור וצבעים זוהרים, הם רק לא נראו נקיים.  יתכן, שאם הם היו נשמרים נקיים לאורך מאות השנים, תנועת האימפרסיוניזם כלל לא הייתה נוצרת!"
אנחנו צריכים להבין ולזכור שהאמנים בעת ההיא לא ציירו את יצירותיהם הנשגבות ואז אמרו לעצמם: בסדר, זה יראה מצוין בעוד כמה עשרות שנים כאשר הציור יספוג קצת זיהום אויר, עשן ארובות וסיגריות,  אבק תעשייתי וביתי מזוהם, קרינת שמש ישירה, שינויים קיצוניים של חום וקור, נקודות צבע זר מצבעי ביתי לא זהיר, צואת חרקים ואולי כמה חורים.
אנו בטוחים שהאמנים התכוונו ורצו שיצירותיהם יראו כמו שהן - עם סיום משיכת המכחול האחרונה.
כיום, המשמרים שעובדים עבור מוזאונים בעלי מסורת ואתיקה מוסדרת,  אינם צריכים להילחם ולשכנע את האוצרים והמנהלים  בכך, שתפקידם להביא את היצירות למצב הקרוב במידת האפשר, למצב המקורי שלהם.
 אך משמרים אשר עובדים במגזר הפרטי נתקלים לעיתים בהתנגדות מצד בעלי היצירה  לטפל בה על פי אמות המידה המקובלות. לשמחתי ברוב המקרים הסבר מלווה בתמונות משכנע את רובם להביא את היצירה למצבה הרצוי.

 

מיכאל קארו

© כל הזכויות שמורות לקארו אמנויות 

 

ציור שמן לפני השיקום, כהה, אובך ולכלוך


 

הציור כאשר מחציתו מנוקה, לפני השיקום

 

 

הציור אחרי שיקום

 

חזרה לבלוג

טרוי - בניית אתרים