0544-662888
רשימת שירותינו המקצועיים

מי מסתתר מאחור גבי, חמניות או סוסים עם רוכבים?

לעתים לא נדירות אנו נתקלים ביצירה נוספת בגב היצירה ה"עיקרית". בדרך כלל אנו משקמים ומשמרים את שני צידי היצירה, בונים מסגרת דו-צדדית וכך "נהנים משני העולמות". במקרה של ציור החמניות הדבר לא היה כל כך פשוט.

                         הציור האחורי לפני ואחרי רסטורציה והפקת הפקסימיליה

 

 מדובר בציור גדול מימדים בעל ערך סנטימנטאלי בלבד. הציור הובא אלינו לשיקום (רסטורציה) בגלל מגוון בעיות: קרעים וחורים, עיוות קשה בתשתית (הקנווס), קצוות הציור היו במצב התפוררות, אך גם הקנווס עצמו היה כבר צרוב וחלש כל כך שבקושי נשא את שכבות הצבע. מאחורי הציור מצאנו שרידי ציור אחר שאורר את עניני, קיבלתי את רשות הלקוח לבדוק יותר לעומק את הציור האחורי, למרות שמבחינתם הם היו מעוניינים אך ורק בציור החמניות שבחזית.

 

היה לנו ברור שעל מנת להציל את הציור העיקרי יש צורך לבצעה ייצוב התשתית על גבי בד ליינן חדש ( relining) ובכך לסתום את הגולל על הציור האחורי ( אמנם ניתן להפריד חזרה את הקנווס החדש מהישן, אך הדבר מקובל רק עם עושים את תהליך ה"רה-ליינינג" מחדש.) כמו שמבצעים חפירות הצלה ארכיאולוגיות, כך גם אנו, באישור הלקוח ניקינו בזהירות רבה את הציור המשני, ייצבנו אותו ו"החיינו" אותו, כך שצבעוניותו המקורית חזרה.
לאחר מכאן ביצענו צילום סטודיו והפקנו רפרודוקציה באיכות טובה למדי.

 


רק לאחר מכן המשכנו בתהליך השיקום הרגיל, שכלל: ייצוב ראשוני, איחוי הקרעים, "רה-ליינינג", ניקוי היצירה, מילוי והשלמה של הפגיעות הפיזיות הרבות וציפוי מגן. בסופו של דבר נהנה היום הלקוח משני ציורים של האמן במקום אחד.
מה שלנו חשוב, שיצירת אמנות, גם אם היא של אמן לא ידוע, לא אבדה אלה להפך, הוצאנו אותה מהחושך לאור, ויש מי שנהנה ממנה!

מיכאל קארו
 

©כל הזכויות שמורות למיכאל קארו

 


חזרה למאמרים וכתבות

טרוי - בניית אתרים